Alla inlägg den 13 mars 2017

Av Monicka - 13 mars 2017 20:11

Idag tog vi tåget från Fuengirola till Benalmádena som ligger halvvägs till Torremolinos härifrån. Benalmádena är väldigt kuperat och uppdelat i olika områden. Idag bestämde vi oss för att promenera nedåt hamnen. Vid stationen finns shoppingområde, restauranger och denna kyrka som jag inte vet vad den heter. Vi hittade ingen turistinformation så vi fick vandra runt lite på måfå. Passade på att ta en bild eftersom träden börjat blomma så vackert.

Efter gågatan så fanns även en del gamla hus kvar.

Rosa huset med Barbiemuseum.

Parken La Paloma är verkligen värt ett besök. Nu blommar bland annat Judasträden med sina rosa blommor.

De rödblommande träden kan eventuellt vara läkekorallträd.

I parken finns en massa frigående höns, tuppar, ankor och andra fåglar. Tyvärr är papegojorna inte lätta att fotografera, men...kolla noga så ser ni två stycken.

Lekparken är jättefin.

Konstverk finns också

Naturens egna konstverk

Jag skulle vilja veta hur många olika sorters kaktusar det finns. Här var det hur många som helst representerade.

Nu börjar vi bli hungriga så vi fortsätter promenaden ned mot strandpromenaden . I rondellen såg vi detta konstverk.

Jörgen åt sin favoritpasta Carbonara och jag tog Frutti Di Mare. Jag hade inte förväntat mig att få detta...

Men blev inte besviken kan jag ju säga.

Nu var vi mätta och belåtna så vi kunde fortsätta vår promenad. Strandpromenaden är väldigt fin med många restauranger och naturligtvis souvenirbutiker som det är i alla turistorter. Kan tänka mig att det är väldigt vackert när växterna blivit riktigt gröna och blommar.

Hit är vi på väg.

Den bästa marinan i världen

Stranden är också väldigt fin.

Dagens promenad blev över 1 mil och Jörgen tyckte det gick väldigt bra :).

Ovido - Quiz & Flashcards