Alla inlägg under februari 2019

Av Monicka - 12 februari 2019 21:05

Ja nu har vi varit här i Fuengirola i drygt två veckor. Vi har haft det skönt och hunnit med en hel del långpromenader. Det finns inte bara strand och stad utan även naturområden med vandringsleder. Vi bestämde oss en dag för att leta reda på ställplatsen El Rengo eller hästgården som den kallas. Vägen dit gick längs floden

Det var ingen ställplats vi skulle välja även om det var billigt, endast 5 euro/dygn. Husbilarna stod väldigt tätt och tömning av gråvatten/toa skedde i en brunn bland alla bilarna. Inte så kul!
Vi bestämde oss för att gå en annan väg tillbaka då vi skulle handla. Enligt Google Maps skulle det fungera att gå att passera över floden. Vi trodde då det skulle finnas en bro men så var inte fallet. Det fanns en bilväg med varning att det kunde förekomma vatten hmmm

Det var bara att välja på att ta av sig skorna eller gå hela vägen tillbaka

Vi har även gjort ett besök i Torremolinos för att träffa en före detta granne till mig. Vi hade en trevlig dag/kväll tillsammans med god mat o dryck.

Jörgen hittade balkongmotiv

Det var soligt men ganska kyligt och uppe i bergen ligger snön

Torremolinos capital gay

Nästan ateljébild på Sussie och mig

Här på campingen finns jobb om man vill. Samla löv som aldrig verkar ta slut...

Kunde ju inte åka hem utan att ha tagit ett dopp åtminstone. Liiite kyligt kan jag erkänna 16,5 grader i vattnet men i alla fall 20 i luften. Imorgon flyger jag till Stockholm och får vara beredd på lite kyligare luft även om jag sett att det enligt väderprognosen ska vara + grader.

Skapa flashcards