Alla inlägg den 25 februari 2017

Av Monicka - 25 februari 2017 19:55

I tisdags tvättade jag husbilens alla fönster då de blivit kladdiga av salt från havsvinden i det blåsiga vädret.

Sedan var jag värd att äta våfflor :)

I onsdags gjorde vi en bilutflykt tillsammans med Eva och Kalevi som har en liten Kia på släp efter husbilen. Vi åkte öster om Malaga och åt bl a lunch i Benjarafe. Jag lyckades få in en fullträff när jag beställde från menyn som bara var på spanska. Jag beställde något som översatt till svenska blir " fläsktornet" . Det var en mör köttbit toppad med getost och någon paté, supergott. De övriga beställde grillade kotletter som var enorma men tyvärr inte helt genomstekta så Eva skickade tillbaka sin för att stekas på.

Det var blåsigt men varmt. Solen ville inte tränga igenom riktigt och vi förstod senare varför. Det var den så kallade Caliman , sand från Sahara i luften.

Det har hela tiden vi varit här varit grönt och fin men nu blommar det mer och mer. Längs vägen såg vi att ginsten börjat blomma och mimosan blommar för fullt.

Mandelblomningen är i stort sett över nu.

Vi har två nätter i rad blivit störda av att de jobbat med gångbron ,som leder över stora vägen ,till strandpromenaden. De har blästrat oavbrutet nästan hela natten, inte kul. Men behövligt som ni kan se av bilderna. Nu är bron avstängd så vi måste gå en omväg för att komma till stranden och bussen.

Ja Caliman som jag nämnde ställde till det. Natten till torsdagen regnade det rejält och med den kom den röda sanden. Så det var bara att tvätta av husbilen igen och denna gång inte bara fönstren. Jörgen drog in vattenslangen i husbilen och genom takluckan för att kunna spola av taket. Eftersom han inte får anstränga sig så fick jag sedan ta resten.

Nu har det varit riktigt varmt och skönt 24-25 grader både igår och idag. Igår tog vi farväl av Bea och Thomas som fortsatte sin färd. Vi hoppas på att kunna träffa dem på vår resa norröver så småningom.

Ovido - Quiz & Flashcards