Alla inlägg den 3 februari 2017

Av Monicka - 3 februari 2017 17:46

27/1 flög jag till Stockholm från ett regnigt Malaga med endast 12 grader på morgonen. Landade i Stockholm med -1 grad men uppehåll. Ett kärt besök hos Tomas, Nathalie och lilla Céline.

Efter att ha tillbringat några dagar i Stockholm återvände jag "hem" 1/2 till husbilen i Fuengirola och möttes av min käre man i detta skick.

På väg för att möta mig vid tåget hade han hastigt blivit dålig. Han fick svårt att andas och orkade inte gå. Efter att två gånger ha satt sig för att vila på väg till receptionen på campingen så svimmade han och föll så illa att han skadade sig. Jag fick samtal på mobilen när jag landade på Malaga flygplats i vilket man meddelade att Jörgen fördes till sjukhus. Då jag kom till campingen så kom även Jörgen efter det att han blivit sydd i pannan på sjukhuset. Problemet med att han har svårt att andas och inte orkar gå kvarstod så vi tillkallade ambulans. Ambulanspersonalen kollade EKG och blodtryck vilket visade sig vara helt normalt. Vi blev ändå uppmanade att åka till sjukhus Costa del Sol i Marbella. Där togs blodprov och han röntgades även. På röntgen syntes ingenting och blodprovet visade på en lätt infektion. Vi blev hemskickade med recept på antibiotika 3 dagar, slemlösande och paracetamol. Jag har idag kontaktat SOS International som skapat ett ärende då Jörgen fortfarande inte är bättre. Imorgon ska vi till sköterska på vårdcentralen för att kolla stygnen ,om Jörgen då inte är bättre fortsätter vi till sjukhuset i Malaga där vi kan få hjälp via. SOS.

Av Monicka - 3 februari 2017 17:15

På söndagarna är det musikunderhållning på torget nere vid marinan. Det är mycket uppskattat och det blir ofta fullsatt på serveringarna så man får vara där i god tid.Söndagen den 22/1 fick jag gå själv till marinan då Jörgen fortfarande var dålig. Men jag hade trevligt sällskap av Rita och Birgitta m fl.

Nu kommer fler och fler husbilsresenärer hit och det märks både på campingen och parkeringsplatsen vid " slottet" El Castillo.

Parkeringen kostar endast 1 euro/dag men det finns ingen service förutom soptunnor. Men parkeringen ligger väldigt bra till precis vid strandpromenaden in till stan.

Det blommar mest hela tiden här. Dessa träd såg vi inne i stan. Blommorna hänger ned från grenarna, vet inte vad det är för träd, väldigt vackert.

Onsdagen 25/1 hade vi strålande väder och vi svenskar träffades på campingen vid ett gemensamt långbord. Mycket trevlig eftermiddag där vi lärde känna några nya husbilsvänner. Tyvärr fick vi också reda på att campingen ska läggas ned detta år. Marken är såld och det ska tydligen bli ett shoppingcenter istället. Tråkigt för oss och många fler som tycker campingen är bra och har ett toppenläge till stan.

När Jörgen blev bättre tog vi bussen till Marbella. Det tog en timme från campingen. Vi gick omkring i Gamla stan som ser ut som alla andra i Sydeuropa. Det som var annorlunda var utsmyckningarna av balkongerna.

Små gränder och blomsteruppsättningar på husväggar.

Vi tog också en tur till en av marinorna.

Ovido - Quiz & Flashcards