Alla inlägg den 11 februari 2017

Av Monicka - 11 februari 2017 11:15

När jag kom till sjukhuset igår hade Jörgen fått en lapp som sköterskan gett honom. På den stod på spanska att han skulle ha en stödstrumpa. Med lappen i handen gick jag till närmaste apotek och visade upp den. Kvinnan på Apoteket var endast spansktalande och jag trodde att hon frågade om det skulle vara en ankelstrumpa eller en högre strumpa. Jag traskade tillbaka till sjukhuset och frågade sköterska som sa att den skulle vara upp till höften. Åter till Apoteket och meddelade det och då fick jag ett måttband för att mäta ankel och vad. Det var det apotekskvinnan menat från början. Det var bara att gå tillbaka till sjukhuset och mäta och sedan till Apoteket igen. Eftersom de inte hade stödstrumpor på lager så beställdes den och jag fick hämta den 19:30. Jag kan inte klaga på servicen på Apoteket i alla fall blev väldigt trevligt bemött. Har nu lärt mig två nya ord på spanska tobillo-ankel och pantorilla-vad.

Eftersom jag inte får mat serverad på avdelningen gick jag ut för att äta middag. Det regnade mycket och jag gick till närmaste restaurang , men de började inte servera förrän kl.20 så jag gick till sjukhusets restaurang. Där valde jag pollo al chillindrón . Men det var ingen höjdare som mamma skulle sagt.

På kvällen hade vi fredagsmys och tittade på tv. Först Ullared , följt av På spåret och Skavlan. Bra med Telenor Frihet som tror att vi är i Sverige så vi kan se alla program som vi kan se hemma.
Natten har varit lugn men extrasängen i bäddsoffan var inte skön.

Ovido - Quiz & Flashcards