Alla inlägg den 12 april 2017

Av Monicka - 12 april 2017 21:00

Idag var jag på återbesök på sjukhuset i Torre del Mar. Systemet är lite konstigt här. Trots att man har en bokad tid måste man själv "haffa" en sköterska när hon öppnar undersökningsrummet och ge henne kallelsen man fått. Sedan är det bara att sitta och vänta,vänta,vänta och hoppas på att de ropar upp ens namn. Mitt namn ropades upp men endast för att jag skulle få en remiss till röntgen. Med remissen i handen rullade vi dit. Där stod folk i kö till en obemannad receptionsdisk. Så vi tänkte att vi gör samma sak. Efter ett bra tag lyckades jag tillkalla en sköterska och lämna över remissen. Sedan var det bara att vänta igen. När jag väntat ett bra tag kom sköterskan från mottagningen och frågade, på spanska naturligtvis, vad som händer. Ingenting svarar jag. Hon frågar efter mitt namn och försvinner in på röntgenavdelningen och strax efter får jag komma in för att röntgas.
Jag förstod att hon ville snabba på det var ju dags för siesta!!! Drygt en timme efter utsatt tid fick jag träffa läkaren som meddelade att jag hade en fraktur på båda sidor om fotleden.

I vanliga fall förordar han operation i dessa fall. Nu ska han konferera med sina kollegor och jag ska tillbaka till läkaren om en vecka. Då ska jag gå till röntgen innan min besökstid, har redan fått remissen. Hoppas det går snabbare då. Hungriga blev vi så det blev sen lunch på sjukhusrestaurangen. 3-rätters inklusive dryck för 80kr/ pers. Helt ok. Men vilken bullrig miljö, stackars personal som också äter där. Ingen vila på rasten precis!

Nu har vi fått direktnummer till en trevlig taxichaffis, Juan, så honom ringer vi till när vi behöver åka någonstans.
Efter lunchen passade vi på att handla på Supersol då affärerna är stängda imorgon och på långfredagen med anledning av påskfirande. Juan hämtade oss där och körde oss tillbaka till campingen.
Nu har vi riktigt härligt sommarväder men vattnet är inte så varmt ännu. För mig gör det ju inget, jag kan ju inte bada.

Ovido - Quiz & Flashcards