Alla inlägg den 10 april 2017

Av Monicka - 10 april 2017 17:36

Idag tog vi taxi till vårdcentralen i Torre del Mar. Vi blev först förskräckta när vi såg hur många som väntade men tog en nummerlapp till informationsdisken. Jörgen fick köa medan jag satt ned, jobbigt att stå på ett ben bara med hjälp av kryckor. Har inte riktigt blivit överens med kryckorna. Värst är att försöka komma in i husbilen då det är högt mellan trappstegen.
Vi behövde inte vänta så länge men fick bara information om att ta en ny "numerito" och sitta på ett annat ställe och vänta. Där träffade jag på en annan kvinna från England som varit ute för exakt samma sak som jag. Hon hade fått gå gipsad i sex veckor och var nu utan gips sedan två veckor men gick fortfarande med kryckor. Jag undrar hur det här ska gå???
I vilket fall så blev det snart min tur och med hjälp av min knaggliga spanska och sköterskans knaggliga engelska lyckades jag få låna en rullstol. Hon bokade även återbesöket på sjukhuset för röntgen åt mig och nu har jag en husläkare på vårdcentralen i Torre del Mar :). Jörgen har sin i Fuengirola :).

Innan vi tog taxi hem så blev det en enkel lunch i stan. Skönt att ha rullstolen så jag blir mer rörlig. Jag måste berömma både personal på vårdcentralen och taxichaufförerna för bra bemötande och service.

Ovido - Quiz & Flashcards