Direktlänk till inlägg 28 november 2016

Montezumas hämnd

Av Monicka - 28 november 2016 19:18

ja eller något liknande det är vad jag varit utsatt för senaste veckan. Fick feber och frossa förra tisdagen och på onsdagen diarré. Har sedan varit sängliggande tills igår (söndag) eftermiddag. På fredagen var jag så dålig att vi tog taxi in till Tavira till en läkarmottagning vi blev rekommenderad i receptionen på campingen. Snabbt emottagande och inskrivning och jag hann inte ens sätta mig i väntrummet förrän mitt namn ropades upp. Läkaren undersökte mig och sa sedan att det troligtvis var ett virus och att han skulle sätta mig på näringsdropp och mediciner. Jag fick förflytta mig till ett annat rum där det redan satt en annan man med dropp, svensk visade det sig vara. Han berättade att detta var en privat klinik han brukade anlita. Efter 1 timme så fick jag återigen gå in till läkaren och fick då förhållningsorder om vad jag inte resp skulle äta. Jag fick också med mig ett recept på mediciner. Sedan kom notan ! 118 Euro blev det. Men just då var det värt att ha sluppit sitta i ett väntrum i flera timmar.
Jag mådde lite bättre efter droppet så vi promenerade till ett apotek och hämtade ut medicinen, 27 Euro till! När vi kom ut från Apoteket mötte vi en bekant från Klubb Saga som var på besök hos vänner i Tavira. Men jag började känna mig sämre så vi hann tyvärr inte prata. Vi tog en taxi hem till campingen. Totalt gick allt på ca 165 Euro, undrar om försäkringen täcker så att jag får tillbaka pengarna? Återstår att se.

I Söndags innan Montezuma slog till var det ostadigt väder. Vi hade bjudit in Ulla, Bror, Bea och Tomas på lite avskedsfika då allihop skulle lämna campingen veckan därpå. Naturligtvis kom värsta ösregnet just som de skulle komma, men vi fick ju plats i tältet. Vi hade en trevlig eftermiddag som avslutades senare med middag på restaurangen

På tisdagen tog vi en långpromenad in till Tavira. På vägen dit såg vi en harpunfiskare som satt på vakt. Vi väntade väl ca 10 minuter för att se om han lyckades få en liten haj men sedan gav vi upp.

På onsdag morgon lämnade så Ulla och Bror oss för vidare färd mot Kanarieöarna. Ska bli spännande att följa deras äventyr. Som avskedsgåva fick vi en flaska hemgjord glögg. Den har fått vänta på att bli öppnad då jag varit dålig. Men nu är jag på bättringsvägen så till andra advent hoppas jag på glögg med tillbehör.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monicka - 17 maj 2020 16:04

Även här hemma på Lidingö har vi fina naturområden och promenadvägar. Vi känner att här kan vi hålla distans till folk . Liljekonvaljerna har börjat blomma. Undrar vad detta är för växt? Förutom blommor så växer här även en hel del fruktträd. ...

Av Monicka - 14 maj 2020 23:06

Ja nu är vi uppe i Stockholm några dagar på grund av olika anledningar. Vi har en del saker som inte kan vänta så även om vi helst inte vill resa så är det nödvändigt. Idag hade vi tur med vädret och jag tog en härlig morgonpromenad i Tivoliområdet...

Av Monicka - 10 maj 2020 23:55

Ja det blev en kort visit hem till Lidingö. Vi behövde åka upp för att återfå nycklarna till vår lägenhet som varit uthyrd i 8 månader. Det råkade bli just till valborgsmässoafton och det var inte läge att gå till Ica för att handla upptäckte vi. Det...

Av Monicka - 25 april 2020 15:36

Dagarna går och vi går på våra promenader i skogen. Fler och fler vårtecken visar sig och det går fort framåt. Vissa dagar har vi haft riktig sommar värme och kunnat sitta ute och sola. Grillning på bryggan och altanen har det också blivit. Nu har ...

Av Monicka - 13 april 2020 16:54

Snart har vi gått runt hela området. Vi har en sträcka kvar och någon dag ska vi ta hela sträckan. Vi bor en bit norr om kartan. Igår var vi ute vid tungan och kunde därifrån se var vi bor någonstans. Vy åt ett annat håll från ?tungan? Häromdagen...

Ovido - Quiz & Flashcards