Alla inlägg den 25 december 2018

Av Monicka - 25 december 2018 16:40

Sedan sist har jag hunnit med ett besök hemma i Sverige. Drygt en vecka hade jag på mig och hann träffa en del vänner, barn, barnbarn och mamma. Två luciatåg i Karlskoga fick jag möjlighet att se med Alexander som lucia och Wille som pepparkaksgubbe.

Célines luciatåg filmades på förskolan och hon var nog den sötaste pepparkakan.

Det minsta barnbarnet Lucy tog sina första steg när farmor var barnvakt.

Lite jul firar vi även här i Spanien. Julafton tillbringade vi tillsammans med vänner. Lite knytis med smått och gott att äta.

Husbilen är julpyntad.

Möte med tomten på campingen. I julklapp fick vi en flaska vin som delades ut av personalen på campingen.

Juldagspromenad till stan. Fullt med folk på strandpromenaden.

Stranden är även tillgänglig för funktionsnedsatta med ex.vis permobil.

Olika typ av hjälpmedel för att gå, vissa har käpp eller gåstavar medans de allra yngsta får hjälp på annat sätt...

Vi upptäcker något nytt varje gång när vi är ute på promenad. Här olika konstverk

Vi har också hittat namnet på ?kamouflageträden? som växer här och även finns på campingen i Fuengirola.

Det blommar hela tiden även om sorterna växlar. Nu blommar hibiskus , något jag inte kommer ihåg namnet på och rosor för fullt.

Ytterligare ett konstverk . Här på sockertorget.

Vägen hem från stan gick idag längs stranden. Vid ett ställe var vi tvungna att ta oss över vatten. Jörgen lyckades via tresteg och ivrigt applåderande publik hoppa över. Själv tog jag av mig skorna och vadade över.

God Jul!

Ovido - Quiz & Flashcards